Ruby

Inlägg publicerade under kategorin Drömhuset ♥

Av ruby - 17 april 2011 16:19

Nu är det vår/sommar fint på verandan! Nu kan man sitta dagarna långa, i solen och bara njuta av det underbara liv vi lever ♥


 

Av ruby - 13 april 2011 20:04

Titta vilken underbar liten påskis älskling hade köpt till mig idag, hjärtat mitt ♥


 


 

Av ruby - 10 april 2011 10:59

Nu ni! Nu är köket praktisktaget klart. Det enda som fattas nu är en fondvägg, en sådan blir det kanske till veckan om vi hinner upp. Här kommer lite bilder..


Före såg det ut så här:



 

 

 

Efter:  (städskåpet är borta, nerflyttat till källaren)



 






Av ruby - 7 april 2011 22:37

 

Av ruby - 7 april 2011 13:10

Igår var jag och grabbarna uppe i Birsta en svängiläng! Lite klädshopping, men det roligaste vi kom hem med var endå massor av färg. Var på Byggmax och handlade på oss vit fär och massa tillbehör. Idag har vi gott loss på köket. Det behövs kan jag säga.. Det e stora fettfläckar på väggarna, röda fläckar i taket och massa annat äckligt av dom förra nasty farmers! Jag har målat taket idag, vart så vitt och fint. Nu har vi tvättat av väggarna med av-fettningstvätt, väntar på att det ska torka, sen ska vi go bananaz! Vitt, vitt, vitt och sofistikerat! Med en vacker fondvägg i caffe-latte färg!


  


  

spackelmästaren ♥


 

Av ruby - 2 april 2011 13:19

I ett av våra köksfönster har vi inte kunnat haft ngr blommor, för det har varit för kallt. Sen sitter det en köksbänk där, så man ser knappt blommorna. Men igår var jag och älsklingen inne i Hudik. Han skulle klippa sig och jag skulle leta efter skonsamma toffsar till håret utan en sådan där järngrej som håller ihop den. I samma veva hittade jag lite blommor. Jag älskar dom, dom passar såååå bra där och det vart så fint!


Så här såg det ut innan:

  


Efter:

  


  


Ngr till så kommer det bli så fint i köket. Ska måla om där nu till veckan!

Av ruby - 11 februari 2011 11:35

Men nu börjar renoveringen i hallen lida mot sitt slut. Nu ska det bara bytas golv, lägga in golvärme och trappen som oxå ska bli svart men i mer slitbart material. Annars är den faktiskt mer eller mindra klar. Nästa projekt är köket som oxå ska bli vitt, sedan vardagsrummet och tillsist gästrummet som OCKSÅ är målat i en hemsk orange. Jag fattar inte vad dom tänkte med när dom ville ha orange överallt, huset var ju inte direkt attraktivt! Lite färg kan verkligen förändra.


  


  



  


  



  


  

Av ruby - 9 februari 2011 18:57

Lite av våran nya hall :) Det är bara den svarta hatthyllan, svarta nyckelskåpet och den stora svarta spegeln som inte är på plats.. Dom kommer upp ikväll när pälski kommer hem :) Annars är detta som ett helt nytt rum, unbeliveble!

 

Så här såg det ut innan, dock med nerplockade saker:


  


  


Nu ser det ut så här, bara ngr saker som fattas:

 

   

 

   

 

   

 

   

 

   

 

   

 

     

 

 



Ovido - Quiz & Flashcards