Ruby

Alla inlägg under januari 2011

Av ruby - 31 januari 2011 22:43

Gokväll! Nu ska jag hoppa in i duschen och sedan e det sängen g´damnit! Imorgon skall jag vara i Hudiksvall tidigt innan jag ska träffa JonE! Måste få sova. Älskar att sova. Sova e fan nästan det bästa jag vet :) Hur ska jag någonsin kunna ha barn?! Ha ha..

 

Jo, det e ju så här att jag har faktiskt min blogg lösenskyddad! Men ibland öppnar jag upp den, som nu. Men ni som nu har varit inne och snokat kan bara skicka ett mejl där ni säger vilka ni är och att ni vill ha lösen så kirrar vi det vettö :) rruuby@hotmail.com

 

  

rocki´n ruby

Av ruby - 31 januari 2011 20:05

Cha chaa!  Om en timme e det popcorn dags och 2 1/2 män! Det är samma tid som Spårlöst, men det jävla programmet kan jag inte titta på för då bölar jag ihjäl mig, så det blir alltid männen. Bästa programmet ever! EVER! Finns inget bättre!


  

enligt aftonbladet ska Sheen in på rehab IGEN och har dessutom tappat alla sina tänder enligt strippan som var på hans senaste party. Mums!


Av ruby - 31 januari 2011 18:25

Idag tog jag och Kenta en lååång prommis runt tjärnen med Susanne och kentas flickvän Chóulie :) När vi kom hem var han alldeles slut efter allt bus längs vägen i skogen och ligger fortfarande och sussar på sin mjuka fårpläd. Mattes lilla hjärta!

 

Varmt har det varit idag. Fortsätter det så här kommer snön snart vara borta. Världen måste vara upp och ner. Fast jag klagar inte. Bort med det vita helvetet!!


  


   


   


   

vy från köksfönstret ♥

Av ruby - 31 januari 2011 13:09

Hola! Nu börjar det hända saker här i huset, lite renoveringar och dylikt. Har köpt färg och spackel nu, så till helgen ska det spacklas och både hallen och köket skall målas vitt, med fondvägg lite senare. Vitt e sååå fräsht och ytorna blir så stora med vitt. Tänk köket, där ifrån lyser alltid solen in, tänk så underbart med ljust!

 

Inhandlade även ett nytt köksbord igår. Åkte och hämtade det hos mina goda vän Therese med familj som knappt haft bordet. Vårat var så litet, det här är för 6 pers om inte mer. Så morsans gamla bord får agera på altanen ist i sommar, där passar det faktiskt mkt bra. Plast stolarna som vi hade tror jag vi slänger, fiiifan.

 

Före: (liten bild, men den enda. Man ser iaf hur det såg ut)

  

 

 

Efter:

  

 

   

 

    


Av ruby - 31 januari 2011 12:31

Godagens. Fasiken så bra jag har det här.. Är ledig fram tills på onsdag, så jag ligger på sängen med en kopp kaffe och en datorn i knät och bara njuter. Älsk åkte till jobbet i morse så nu e det jag och Kenta again! Men snart så, snart är han på hemmaplanen igen :) Så fint väder idag, så jag ska snart ringa grannen så vi kan ta en prommis i tanneskogen med hundarna. Det är verkligen en otroligt bra fördel med att ha hund, man får alltid motion. Man kommer alltid ut i luften, vare sig man vill eller inte. Vare sig det e sol eller snöstorm. När det har börjat töa här i tanne ska jag börja jogga med kenta, det kommer vi må bra av :)

 

Imorgon ska jag in till Hudiksvall en sväng och fika med Jone, snacka lite och prata om fotografering. Han ska få fota massa skyssta bilder på mig. Asså, haha.. Mkt roligt... Alla vill fota mig! Appråpå det, den 12:e feb har jag blivit inbjuden till ModelLab i sundsvall för modellfotografering med styling och sminkning. Du ser!

E V E R Y B O D Y

 

Det är nästan så man skulle ha övervägt att byta yrke ;) Kanske ska ta och bli modell. Folk e som iglar på mig till höger och vänster med kameror. Så ja, why not!

 

Nu kaffe, sedan tanneskogen.

 

  

Av ruby - 29 januari 2011 16:53

Chaa cha! Vet ni, inte förrens nu har det blivit mörkt! Ohmy, så härligt! Äntligen är man på väg mot ljusare tider. För bara 10 minuter sen inföll mörkret. Det är ljust när man vaknar ( iaf  när man har sovmorgon) och det e så himla härligt! Solen letar sig alltid fram och det sprider så mkt glädje och energi. Snart är det februari, det går sakta men säkert fram. Snart är det 9:e juli och 24års kalas och åter igen sommar och jag lever fullt ut som det härliga sommarbarn jag är.

 

Ikväll blir det massa mys. Tacos med sällskap, sen drar vi förmodligen igång bastun med ante och robin, dricker lite öl och mår gott här i tanneskogen. Livet är väl bra awesome :) Eller hur!? Hur kan man inte älska livet! Det är det bästa som finns.

 

  

23års dagen. Första födelsedagen på 23 år som det inte var sol utan regn ist..

Av ruby - 29 januari 2011 14:54

En perfekt Hälsingelåt!


Alexander Rybak – Vända med vinden


     

Ovido - Quiz & Flashcards