Ruby

Alla inlägg under januari 2011

Av ruby - 27 januari 2011 19:32

En awesome skogsprommis med mina killar idag i tanneskogen. Älska livet!


  


  


  

våran fina kille .

Av ruby - 27 januari 2011 11:00

Men godmorgon ya´ll! Underbar morgon.. Det säger jag alltid, men jag tycker om livet :) Ha ha, speciellt när telefonen ringer så här på morgonen mitt i kaffet och en röst erbjuder en jobb... Åh ja, självklart tackar man ja! Mkt märkligt endå, hur det kan gå. Ja menar, för bara två år sedan när jag flyttade hem till sthlm, så fanns det inte ett skit här uppe. Nu regnar jobben över mig. Ett jobb i veckan blir jag erbjuden och så skojar jag inte.. Det är en märklig situation, men jävligt skysst.

 

Så ja, liggandes i sängen med kaffe och tidningen Vi i Villa (nyss hemkommen efter morgonens ena långa jobb) fick jag en ny anställning.. haha! Ingen gör det som Ruby!

 

Annars så kom habibi hem igår. Mkt skönt! Som jag och Kenta har längtat efter husse lilla. Min älskling! Ikväll blir det lugna puckar och lite mys.. Kanske hänger med Robin, som vanligt. Tänkte riva lite i garaget, vi ska ta bort hunduyrymmet som finns där. Det tar bara plats och inget som Kenta kommer använda, så då gör vi lite mer plats för bilarna :) Vi har även lite andra husplaner.. Tänkte bygga ut balkongen i vår/sommar här. Så att det går hela vägen längst huset ist, en del glasat och den andra delen som soldäck. Underbara hus ♥ Åh vad jag älskar att bo här med mina grabbar. Jag är så lycklig!

 

Nää, nu är det kaffe och bulle med älsklingen. Hörs hej..

 

  

gammal bild ..

Av ruby - 26 januari 2011 10:55

Godagens! Ujuj, vilken dag.. Ledig och solen skiner. Jag tycker det e sååå härligt, solen har lyst i så många dagar nu så att man hinner samla på sig lite d-vitamin trots allt :) Vart ledig idag, så himlans skönt. Det går ingen nöd på mig för det.

Men dock så kan man fråga sig om jag är en riktig latgris?! Vilket jag nog är. När kenta fick frulle så passade jag på att göra kaffe snabbt. När han käkat gick jag tillbaka till sängen, tog fram datorn och ställde termosen på nattygsbordet.. Ha ha!

Är man ledig så ska man passa på. Jag har inga måsten. Inga barn att gå upp till. Hunden är lika lat som mig och bara ligger och snusar på sin fårpläd.. Livet är bra nog gött hörrni :)

Spikmatta, datorn i knät, alltid eastwoods sköna stämma, kaffet på armavstånd och zunne iz zhining. Jag menar, vem fan kan gnälla?!


  

Av ruby - 25 januari 2011 22:44

Till alla dom män som säger ,
"varför gifta sig med kon när man kan få mjölken gratis".
Här kommer en uppdatering till er.
Nu för tiden är 80 % av kvinnor emot äktenskap, varför?
För kvinnor har kommit underfund med att det inte är lönt att köpa en hel gris bara för att få lite korv!!

Av ruby - 25 januari 2011 19:20

Halluu! Åååh, men guuud så skönt det var med ett varmt bad. Mums! Nu är hela kroppen nyskrubbad och luktar cocos plus att det vart en rengörande aloevera ansiktsmask. Sanslöst skönt med ett badkar.

Nu ska jag krypa ner i mysdressen, lägga mig tillrätta och sedan e det nyheter först och sen popcorn/film Jam jam jam jam.


  

Av ruby - 25 januari 2011 16:49

Gokväll. Har nyss kommit hem från wörkie, helt slut. Vart uppe sen halv sex i morse och tokat! Kallt ute är det oxå, så jag tror att jag ska ta mig ett varmt bad igen efter maten! Fick lite skyssta peeling/spa/bad grejer av svärmor i julklapp som jag nog ska använda ikväll :) Myspys. Älska badkar.

 

Stannade och köpte grädde på vägen hem, så ikväll blir det vofflor med grädde och sylt. Men mums! Kände att det var längesen och jag var sååå sugen på vofflies!

 

Hyrde även med mig Sex and the City 2 hem. Passade på nu när jag e själv hemma, annars får jag aldrig se den för grabbarna, för dom ska alltid kolla på massa action och pang pang :) Jag kände för att se lite feelgood filmer, så ikväll ska Kenta och jag kika på den och äta popcorn.

 

Hörs hej..

 

  

165

Av ruby - 25 januari 2011 12:36

Godag! Idag lyser solen och himlen är blå, ain´t it good?! Det får mig bara att längta till sommaren, ännu mer.. Om det ens är möjligt. Jag tror inte att det finns så många som kan längta efter sommaren så mkt och hata vintern så hårt som jag!

 

Men om 165 dagar är det GARANTERAT sommar, för då fyller jag år, 24 år. Shit!! Tiden går väldigt fort. Det var ju igår jag fyllde 15.. eller 17.. eller 18, känns det som. Men hur som haver, om 165 dagar sitter jag med en kall bira ngnstans i sommar-solen och njuter av livet som jag älskar så mkt. Sommar i tanne. Sommar i Hälsingland ♥

  

ett sommarens barn .  

Av ruby - 24 januari 2011 20:28

Gokväll. Nu är det dags för ett bad, sen ska jag mysa ner mig i soffan med en kopp te och lite Spårlöst. Kl är halv nio och jag har inte ätit middag än.. För jag har ingen matlust :/ Alltid så här när habibi åker! Tur att jag inte bor själv, då hade jag svultit ihjäl.. Det e hemskt asså, jag fattar inte varför jag inte kan äta.


Jag har iaf gjort klar matlådan, i morgon är det dags för en jobb vecka efter ledigheten idag! Pust.. Ska bli skönt att jobba när jag var sjuk förra veckan och bara låg hemma och tynade bort! Kl ringer halv sex i morgonbitti, det ser jag fan inte fram emot.. Ush! Nu ska Kenta få kvällis och sen är det bubbelbad.. Hörs hej..


  

Ovido - Quiz & Flashcards