Ruby

Alla inlägg under januari 2011

Av ruby - 7 januari 2011 21:20

Cha cha! Jaa här i Tanne är det lugna puckar. Sköna lugna puckar. Mina svärföräldrar + Alexander är här och hälsar på och bastar lite. Chrille och Fredde kom nyss hit på skotrarna och fika med oss. Kul med massa folk :) Grabbarna har ju hyrt stuga i Hassela hela helgen och vill så gärna att jag och johan kommer upp.. Vi e grymt sugna. Basta, bada, dricka öl, gå ut med gott sällskap!

 

Nu är det en välförtjänt öl och lite tv mys.

 

 Gryning i Tanne ♥

Av ruby - 5 januari 2011 23:02

Förresten!! Jag måste ju få berätta.. Ååh, ännu en sådan där gång jag klappar mig på axeln nöjt, det börjar bli många sådana tillfällen nu. Stolta tillfällen.


Idag, precis idag, har jag varit rökfri i 4 år. Precis idag vid den här tiden på kvällen fimpade jag för gott. Egentligen är det mormors förtjänst :) För det var henne jag skulle till på morgonen dagen efter, ha ha!


Den 22:a mars har jag även varit snusfri i 2år.


(klapp klapp)


Och jag vill oxå säga min egna åsikt: feströker man, lika gärna festsnus, så är man INTE rökfri. Så enkelt är det bara. Har man slutat (som jag) så röker man aldrig. Feströker du, kan du inte kalla dig rökfri. Så enkelt är det. End of discussion!!!


  

Av ruby - 5 januari 2011 22:50

Eftersom Ante och älskling är nere i garaget och skruvar bil, så misstänker jag att jag inte kommer få se skymten av dom på bra många timmar. Så nu ska jag hoppa i pyjamasen, koka en kopp te och lägga mig och plugga.


Jag är så stolt över mig själv, att jag är så duktig på allt :)

Körningen är så pass jäkla bra så att jag kan börja med teorin nu asså! Ante, snäll som han är, har lånat ut sina böcker till mig. Så nu ska jag fokusera på det, sen tar jag lappen vettö baby! När teorin e klar, är det innom en två månaders radie man har på sig med uppkörning och allt. Klappart och klart! Så snart så. Vem har egentligen sagt att man måste ta ett körkort bara för att man fyller 18. Ja visst vill man väl ha det, men det finns ingen stress. Jag har började dock känna stress för ett bra tag sedan, för jag menar.. Man kan ju inte vänta HUR länge som helst. Om ett halvår är jag 24 bast lixom, då kanske det är dags att börja fundera på refrängen. That´s what I´m about to do, snartr klar till och med. Duktig kicka.


Jag har sådan tur som får köra privat med min älskling. Det sparas så mkt pengar som kan läggas på annat kul och så e det roligare att köra med honom än någon surgubbe eller klimakteriekossa från Hudiksvall, WHAT ELSE!




  

Av ruby - 5 januari 2011 22:24

Ja.. När man bor på landet som vi gör, då finns det bara en sorts "dress code" som måste följas, annars är man en utböling :) Glöm allt vad stilikoner och mode är, här gäller det att smälta in i mängden. Här är mängden bönder, then dress like one.


Ha ha. När du - som i mitt fall - ska gå till brevlådan i mörkret - och dessutom är mörkrädd - så måste du ha pannlampa (för att se), täckbyxor (för att det är kallt), skoterstövlar (för att det är mkt snö och det kan finnas koskit) och en hund (om du är mörkrädd).


Dress for success.


  


  


  



.. som en jävla nörd med andra ord.

Av ruby - 5 januari 2011 21:40


  


Av ruby - 5 januari 2011 21:25

Chaa cha! USH vad jag är trött. Det beror inte på sömbrist, snarare tvärt om. Somnade runt halv elva igår och klev upp nio i morse..


Halv elva kikade Martina förbi och tog en morgonkaffe med mig, det var trevligt! Sen for vi iväg in till stora byn på lunchdejt med andra Martina. Kikade lite på utbuden i Hudiksvall. Att jag ALDRIG lär mig. Jag har bott här i tio år en gång i tiden och det har ALDRIG kommit ngt nytt till fiskarstaden. Inte undra på att människorna i den pittoreska hålan inte har ngt sense of humor eller är riktigt klara i kanoten. Vem skulle inte bli det om man aldrig fick känna på känslan av ngt nytt.


Dagen var iaf mkt trevlig med tjejerna.Det tackar jag för ♥


Läste aftonbladet och hörde på radion förut att det ska komma in mer snö i morgon. Jag grinar bara jag tänker på det. Asså, det är nog ingen (förutom min mamma) som vet hur mkt jag OGILLAR den här årstiden. Jag blir depprimerad. Det säger jag inte bara, utan jag menar det. Ett konstant (inre) vinterdepp. Samtidigt, när man har passerat december och kommit in på januari så brukar det rätta till sig lite.. Trots att det fortfarande snöar, det är kallt, mörkt, grått, otäckt, äckligt, vitt, salt, sandigt och bara förjävligt så går vi ju faktiskt mot ljusare tider. Om sisådär 4-5 månader är det bart på backen och solsken. Det må kännas långt dit, men nu VET man att det börjar bli ljusare. Då går det helt plötsligt lite enklare att leva, ha ha!


Zummer, please come back!



  

Av ruby - 4 januari 2011 20:58

Asså jag blir så sjuk på det här. Jag hittade mappen från Gnarp, när jag hade min 22års fest förra sommaren. Med goda vänner, öl, sol, värme och allt man kunde önska sig. Jag längtar så förbannat efter sommaren. Född på sommaren, gjord för sommaren, vissnar under vintern. Så är det. Hur mkt rouge jag än smetar på, hur mkt solpuder jag än lägger så lyser det igenom. Det vissna. Vintern bleka ansikte. Fiiifan :/


  


 

The grass don't get much greener and life can't get no sweeter.
And there's no need for new beginnings, more money or window trimmings.
And if the good Lord's willin', I'm a keep on chillin', refillin' and flyin' high.

Av ruby - 4 januari 2011 20:19

Asså, nu ska jag fasiken öppna en öl och skåla med mig själv, för jag är faktiskt så förbenat duktig på att ordna grejer. Min sambo är aldrig orolig, eller tvivlar för jag fixar fan alltid det jag ska fixa. Jag är så stolt över mig själv. SÅ FÖRBANNAT STOLT!


Duktig kicka :)


  

Ovido - Quiz & Flashcards