Ruby

Inlägg publicerade under kategorin Drömhuset ♥

Av ruby - 9 februari 2011 15:42

Jag vet att jag har lovat att lägga ut lite bilder på hallen, men just nu tvättar jag, lagar mat, dammsuger upp slipdamm, målar alla grejer, går ut med kenta och skurar golv.. samtidigt typ! Men jag lägger ut lite mer bilder på hallen efter maten, promise. Men här kommer iaf två före & efterbilder så ni får se lite iaf! :)

 

  

 

    

Av ruby - 6 februari 2011 09:34

Godmorgon alla! Idag lyser solen, precis som den ska :) En underbar dag på nollan och prommis runt tjärnen. Fast först har vi lite saker som skall göras.

Älskling och jag har maskerat HELA hallen nu och plockat bort hatthyllor mm.

Snart ska vi koka lite nytt kaffe, sen ska den hemska, psykadeliska orangea färgen bort och ist ska det bli vitt med en högblank, svart trappa. Det kommer bli så sjukt snyggt asså. Bilder kommer sen.

Våran hårdisk håller på att balla ur :/ Kan man laga en sådan?


Ray Smith – Candy Doll

Av ruby - 31 januari 2011 18:25

Idag tog jag och Kenta en lååång prommis runt tjärnen med Susanne och kentas flickvän Chóulie :) När vi kom hem var han alldeles slut efter allt bus längs vägen i skogen och ligger fortfarande och sussar på sin mjuka fårpläd. Mattes lilla hjärta!

 

Varmt har det varit idag. Fortsätter det så här kommer snön snart vara borta. Världen måste vara upp och ner. Fast jag klagar inte. Bort med det vita helvetet!!


  


   


   


   

vy från köksfönstret ♥

Av ruby - 31 januari 2011 13:09

Hola! Nu börjar det hända saker här i huset, lite renoveringar och dylikt. Har köpt färg och spackel nu, så till helgen ska det spacklas och både hallen och köket skall målas vitt, med fondvägg lite senare. Vitt e sååå fräsht och ytorna blir så stora med vitt. Tänk köket, där ifrån lyser alltid solen in, tänk så underbart med ljust!

 

Inhandlade även ett nytt köksbord igår. Åkte och hämtade det hos mina goda vän Therese med familj som knappt haft bordet. Vårat var så litet, det här är för 6 pers om inte mer. Så morsans gamla bord får agera på altanen ist i sommar, där passar det faktiskt mkt bra. Plast stolarna som vi hade tror jag vi slänger, fiiifan.

 

Före: (liten bild, men den enda. Man ser iaf hur det såg ut)

  

 

 

Efter:

  

 

   

 

    


Av ruby - 7 januari 2011 21:20

Cha cha! Jaa här i Tanne är det lugna puckar. Sköna lugna puckar. Mina svärföräldrar + Alexander är här och hälsar på och bastar lite. Chrille och Fredde kom nyss hit på skotrarna och fika med oss. Kul med massa folk :) Grabbarna har ju hyrt stuga i Hassela hela helgen och vill så gärna att jag och johan kommer upp.. Vi e grymt sugna. Basta, bada, dricka öl, gå ut med gott sällskap!

 

Nu är det en välförtjänt öl och lite tv mys.

 

 Gryning i Tanne ♥

Av ruby - 5 januari 2011 22:24

Ja.. När man bor på landet som vi gör, då finns det bara en sorts "dress code" som måste följas, annars är man en utböling :) Glöm allt vad stilikoner och mode är, här gäller det att smälta in i mängden. Här är mängden bönder, then dress like one.


Ha ha. När du - som i mitt fall - ska gå till brevlådan i mörkret - och dessutom är mörkrädd - så måste du ha pannlampa (för att se), täckbyxor (för att det är kallt), skoterstövlar (för att det är mkt snö och det kan finnas koskit) och en hund (om du är mörkrädd).


Dress for success.


  


  


  



.. som en jävla nörd med andra ord.

Av ruby - 3 januari 2011 09:56

Goomorgon! Fasen vad trött jag är.

Imorse, eller inatt rättare sagt åkte bejb ner till Sthlm på jobb. Han har vart hemma i tre veckor nu och det kommer bli så tomt här :/ Men samtidigt är han borta i tre nätter/fyra dagar, så egentligen är det ingenting!


Men det var konstigt att vakna upp ensam bara.. I sängen iaf, för ensam är jag ju aldrig, för utanför dörren ligger ju Kenta!


Nu ska jag ta och fortsätta elda lite, ta ett varmt bad, sedan göra lite ärenden.

Tack för fina besöket igår mamma ♥


  

Av ruby - 30 december 2010 16:42

Lite nya dekaler :)


  


  


  

Ovido - Quiz & Flashcards