Ruby

Inlägg publicerade under kategorin Kenta ♥

Av ruby - 22 november 2010 12:40



Våran stora kärlek ♥



 


Sover du så vakar jag, min puls är dina hjärteslag. När du är vaken följer jag, vid din sida både natt och dag. När jag är vaken är du allt jag ser och jag skall inte svika, inte falla ner. Det får aldrig någonsin ske, för världen är vår fiende.


Vakthund, vakthund, jag är din vakthund.

Alltid tätt intill med både hugg och slag.
Vakthund, vakthund jag är din vakthund.
Min heder är din trygghet, trohet är min lag.


Du är trygg hos mig, jag är för alltid din. Ingen djävul kommer någonsin röra vid ditt skinn. Varje ed är sann och de har svurits medan blodet rann, när jag bevisat vad jag kan.



  

Av ruby - 21 november 2010 12:23

Bus och mys i ett dystert väder.


  


  


  

Av ruby - 21 november 2010 11:35

Kenta och jag har verkligen utnyttjat den lilla snö som finns här hemma, för att reta luktsinnet lite. Leta lite godis under snö, lera, nergrävd i jorden och lite sånt kul. Ojoj vad huvudet jobbar och energin går till det den ska göra. Mattes stora älskling ♥


  


  


  

Av ruby - 21 november 2010 11:15

Chaa! OHMY, asså jag har vart sååå off i ngr dagar! Det blir lätt så när man har mkt att stå i och det är helg! Nu har jag lite tid över!


I fredags postade jag min framtid. Kändes ganska lustigt att posta den. Nu är det bara en oändlig väntan, ngt som inte passar en människa som mig, helt utan tålamod.


Idag är jag nere hos mormor och är barnvakt åt mina två underbara kusiner ett tag - J&J! Kenta är överklycklig över att få så här mkt uppmärksamhet! Han vet inte riktigt vart han ska ta vägen :) Så söt våran älskade hund ♥ Sitter med en kopp kaffe nu och bara njuter, dom två liven sitter på nedervåningen och spelar piano, ha ha. Det låter fruktansvärt!


Nu ska vi gå prommis med Kenta och mysa på lite.


  

Av ruby - 16 november 2010 23:07

Gokväll. Tidigare här så upptäckte vi att Aina (snut) stod ute på gatan med blåljusen på. Underligt tänkte vi för att dom hade ställt sig tvärs över vägen, så ingen skulle komma förbi. Jag och kenta stog en kvällsprommis i samma veva för att undersöka saken (så jävla nyfikna), haha. Går förbi och låssas inte titta, kommer längre upp på gatan och där står piketen. JAHA, tänkte jag, nu har nån skjutit ngn igen (inget ovanligt här i förorten). Piketen var tom, för de tre poliserna som var där stod på andra sidan gatan. En kille kommer över till mig och säger att det var avspärrat, för att fabriken längre bort hade larmat om rök. Läbbigt, men det hade tydligen varit falskt alarm.


Det jag nu skulle komma till 1000 ord senare var att polisen tyckte att kenta var såååååååååååå fin! Han var så imponerad av våran vackra, muskulösa, lydiga kille. Man blir bara så stolt när till och med Aina vill hälsa och ge komplimanger.


DET NI!!!


  

Av ruby - 16 november 2010 16:09

Jag hittade en till notis i tidningen nyss som jag kände att jag bara måste få skriva ner, för han har såå rätt i det han säger och jag är själv ägare till en stor hund! Det handlar om "kamphundar" och de som inte ens faller in i den kategorin (som rottisar t.ex) men som endå utsätts för påhopp av OUTBILDADE människor!


----------------------------


Utbilda kamphundsägarna

 

"Jag ser alltfler insändare där folk skriver om de som de kallar "kamphundar" och hur de framställs som något med blodtörst. Vi har idag problem med att fel människor köper hundar av olika raser, som tyvärr ofta är blandraser helt utan stamtavlor, inte sällan köpta på internet. Dessa hundar växer upp med människor som har dom som accessoarer, personer som aldrig borde få äga en hund, oavsett ras! En hund kommer, liksom ett barn, in i denna värld blind. Denna varelse formas av världen den hamnar i. Kommer den till ett kärleksfullt hem fritt från våld och fullt med folk som vill den väl och älskar den så kommer den, likt människor, att i 99 fall av 100 fungera utmärkt i samhället.

 

Gör man det svårt för oseriösa hundägare att skaffa de mer krävande hundarna, men t.ex ngn form av körkort så tror jag att vi har kommit en bra bit på väg. Dessa hundar begår absolut inte flest angrepp (fakta & statistik säger att barnhunden Golden Retriever begår mycket fler angrepp än vad en schäfer eller en rottweiler någonsin gör) men det är de sistnämda som tyvärr får all negativ publicitet i pressen, vilket leder till alla dessa fördomar."

 

-------------------------------



Jag själv som har en stor rottis vet väldigt väl att folk har alla möjliga fördomar. Dock så har vi en sådan snäll och trevlig hund, han spräcker den där hemska fördomsbubblan folk har om dessa blodtörstiga monster, när folk träffar honom. Ist blir de imponerade av att han är en otroligt trevlig och mysig ras. Då är man verkligen en stolt matte, som alla andra dagar! ♥


  

Av ruby - 16 november 2010 14:47

Det är ingen snö kvar här hemma i sthlm. Bengan är nog lite ledsen över det!


  


  

Av ruby - 14 november 2010 15:42

Våran älgkalv älskar snön ♥


     

  


  


  

Ovido - Quiz & Flashcards