Ruby

Inlägg publicerade under kategorin Kenta ♥

BF

Av ruby - 4 april 2011 16:04

Jag tror att Kenta saknar C lite, han tittar upp mot deras hus och piper :)

 

  

 

 

Av ruby - 4 april 2011 12:03

Godagens! Blir lite kort här nu bara. Sitter fortfarande i morgonrocken med tofflor och kaffe, mysigt! Ska hoppa i joggingdressen nu, ta med mig vildjuret och spårlinan och sedan ska vi ut i skogen ett tag och söka lite. Kenta älskar det och är bäst på det!


Sen hem och dona lite och sedan iväg och göra ngn nytta! Phu..

Ingen vila, ingen ro.


 

 

 

Av ruby - 3 april 2011 15:41

Söndag idag! I Kentas fall betyder det kloklippar-dag! Vi klipper alltid klorna på söndagar, då håller dom sig fina och jämna hela tiden. Men idag ska även herrn få duscha! Inte för att det är en ras som ska duschas och shampooneras, men just nu på våren när det e så lerigt ute måste man nästan. Han luktar så illa och blir så lortig så fort man går ut, så man är tvungen. Det blir även en öronrensning för herrn lilla :)


Nu ska vi ta promenix runt tjärnen, sen hem på dusch. Får till och med mig babe, ha ha!

 

  

förra sommaren åkte mattes hjärta på en dusch, här i stugan med svärmor.

Av ruby - 2 april 2011 14:13

ChilliŽn pose!


 

 

Av ruby - 2 april 2011 13:07


 

 

   

Av ruby - 2 april 2011 13:00

Mattes gooohjärta är lite trött och så sitter han på sniskan. Haha, gullhjärtat! ♥

 

 

Av ruby - 22 mars 2011 12:23

Godagens! Ujuj, vilken underbar dag asså. Helt fantastisk. Solen lyser på en klarblå himmel och det är så varmt ute så jag kan inte ha på mig jackan ens.. Jag och Kenta har suttit ute och njutit sen nio i morse. Jag har druckigt kaffe, läst lite tidningar och låtit solen värma. Kenta har fått sig en omgång med borsten. Nu när han är i fällnings säsong hjälper jag till lite så det går lite fortare.. Vi får allvarligt dammsuga varenda dag nu när han fäller så mkt, helt otroligt. Han fick sig årets första öronrengöring i förrgår, med special flaskan för han. Ojoj, så fort han såg den smet han undan, ha ha. Mattes!


Helt plötsligt när jag skulle in en sväng så ställde jag termosen på ute bordet, då landar det en fjäril där. Nu är det verkligen vår. Man hör hur det rinner under isen.



Titta vad jag hittade.. Nu börjas det komma upp! ä n t l i g e n


Sen ska jag efterlysa en bok också. Nu när jag snart har namsdag så vill jag bara lägga in en liten önskan.. - Din guide i plantskolan, 169 kr på Adlibris.se :) En trädgårdsbok som jag bara måste ha nu när man bor i hus.


  


  

livsnjutaren ♥

Av ruby - 14 mars 2011 22:48

Gokväll. Nu är jag trött i huvet. Men det känns bra, trött på ett bra vis. Det är nog solens strålar och den underbara luften jag fick idag som gör det. Det ska vara vackert väder hela veckan, tur för mig att jag är ledig hela den här veckan och kan ta tillvara på dagarna. Utan dåligt samvete. Jag kan sitta på min stol därute med Kenta och bara njuta av livet. Utan dåligt samvete. Jag älskar det. Jag älskar hur solen värmer mitt vinter trötta/slitna ansikte och tinar upp sommarbarnet.

 

Nu är det sängen med älskade hjärtat och våran nya luftrenare som han har hämtat. Hur fan ska jag kunna sova nu när det står en svart apparat i hörnet och brummar?! Hur tänkte han här mitt hjärta?!

 

  

kenta - sommaren i norrland 2010

Ovido - Quiz & Flashcards