Ruby

Inlägg publicerade under kategorin Kenta ♥

Av ruby - 1 februari 2011 13:30

Haha, alltså våran hund är en sådan mammagris. Det är typ två meter snö i kentas hundgårdar, så när johan kommer hem till helgen ska vi skotta av dom så att benke kan börja vara där lite. Men tills dess får man kompromissa lite.. Tog spårlinan och knöt fast honom ute på gårdsplanen. Men inte fan var han nöjd. Stod bara och tittade efter mig och jag hörde hur han pep.. Haha! Men han fick stå där i nån timme nu och få massa frisk luft när jag städade, tillslut slutade han pipa.

Han ska få börja stå nån timme om dagen i hundgården nu när det e från nollan till plusgrader, även om det är lite snö. Så att han vänjer sig. Vänjer tassarna. För när det är plus är det ingen fara.. Men man får ta det lugnt eftersom han aldrig har varit i hundgården på vintern, så är han inte van. Men sen hela våren, hela sommaren och en bit in på hösten ska han stå och då kommer han få helt annan päls och tassarna kommer klara av mkt mer :)


  

Av ruby - 22 januari 2011 16:27

Kenta & Chóulie

~ kärleksparet ~

 

  

Av ruby - 20 januari 2011 14:08

Titta vem jag hittade i köket som satt och solade sig ♥


  

Av ruby - 18 januari 2011 18:55

Här är Kenta med din nya kompis och flickvän C! Ååååh, hon är gudomligt söt! Och dom är jätte kära i varandra, ha ha!


  

Av ruby - 17 januari 2011 19:17

Kolla in gooooogrisen :)



  


  

Av ruby - 17 januari 2011 19:08

Jag har försökt att vara ute så gott det går idag, trors att jag e tok sjuk. Det har varit en underbar dag. Det tyckte Kenta som stod på sin snöhög och spanade ut över sina ägor :)


  


   


   


   


    

Av ruby - 17 januari 2011 18:50

Igår var jag och Kenta ute och åkte spark, eller ja.. Kenta kuta på som fan :) Motion här vettö, riktiga hurtbullar! Det var igår, idag är det sjukstuga.


  


  


  


  


  

Ute och springer :)

Av ruby - 13 januari 2011 13:07

Godag! Viiilket underbart väder vi har, jag känner mig alldeles euforisk :)

Jobbade i morse och det var rätt tungt då jag varit vaken sedan halv fyra i morse. Vet fasiken inte vad det är för fel.. Men när jag vet att jag ska upp så sover jag som ett ursketet äpple :/ Men men, nu är jag pigg men kommer nog vara helt slut ikväll.


Martina kom hit i morse för långprommis. Vi tog med oss Kenta och gick runt tjärnen. Kanske en bit på 6-7 km. En helt lagom promenad genom skogar och täckter, upp och ner. Kenta han med att lukta på en död grävling och "prata" med lite hästar :) Springa fritt och njuta av livet som lant hund, bara det bästa för det bästa!


M drog nyss och jag ska ta mig ut och hämta lite ved och vara ute ett tag i det härliga vädret. Alldeles klarblå himmel och sol, sen ska jag städa upp här lite. Ikväll kommer darling hem, äntligen! Kanske blir en bastu och nån öl ikväll så sover jag som en stock sen tror jag. Det brukar hjälpa!


    Vad är ni för ena?

Ovido - Quiz & Flashcards