Ruby

Alla inlägg under februari 2011

Av ruby - 22 februari 2011 11:17

Halloj! Idag är det ledighetskommitén som skriver. Kommitén ligger oxå kvar i sängen denna lediga dag och dricker kaffe och läser tidningen - VillaFakta. Jag har funderat, inte så mkt kanske, men jag har kommit fram till att fritidsforskare på heltid skulle kunna vara min grej. Ha ha! Jag gillar att ligga i sängen.

 

Fast snart är det slut på det roligare. Jag och Susanne ska ta med hundarna upp på berget vid tolvtiden så dom får kuta. Egentligen orkar jag inte. Men nu har jag lovat.

 

Fick hem en tidning idag, där stod det om en affär som hade massor av märkeskläder med helt rimliga priser oxå, men nu hade dom 70% rea. WHAT! Jag måste åka nu när lönen kommer. Helt klart. Jag menar, ett par Cheap M byxor för 200 kr, plus 70% rea på det! Inte riktigt klokt. Ska höra med Melchert om hon vill med, hon är typ den enda av mina vänner som har pengar, ha ha. Tragiskt!

 

Nej.. Nu ska jag ringa jobbet en sväng och gå upp så jag inte ligger kvar i särken när S ringer.

 

  

Av ruby - 21 februari 2011 17:14

En av dom "finaste" låtarna dom har gjort.. Hur det nu e möjligt! :)

 

Raubtier – En hjältes väg

 

  

Av ruby - 21 februari 2011 16:46

Cha cha! Uuuush vad tråkigt det är utan min älskling :/ Han åkte på jobb i sthlm den här veckan och jag har blivit så bortskämd att ha honom på hemmaplan! Men men, det e bara veckan ut! Som tur är har jag min andra kille Kenta som livar upp, mattes lilla gohjärta. Vi har nyss varit ute på en fantastiskt fin och kall vinterprommis. Så kallt att Kentas skägg frös till is, ha ha. Men det var så himla skönt att vara ute och knata i skogen i den friska luften här uppe i Norrland. Älska.

 

Tänkte börja med maten snart och fortsätta dammsuga. Sen ska jag slå mig ner i soffan och njuta lite av ledigheten.

 

  

 

   

 

   

 

Sen var det alldeles underbart att komma in, lägga sig på sin älskade fårpläd framför den varma smalspisen i köket och sova lite  

 

  

 

  

 

  

 

Av ruby - 21 februari 2011 13:12

Ett gammalt tonårsband som funkar alldeles utmärkt än idag!

 

Audioslave – Like A Stone

Audioslave – Shadow On The Sun

Audioslave – Show Me How To Live

Audioslave – I Am The Highway

 

Sista låten är min absoluta favorit.

  

Av ruby - 21 februari 2011 13:04

Hehe, inte så svårt..

Jag skulle sätta mig själv och mamma på ett plan till Skottland och checka in på Ladies of LallyBroch ;)

 

 

Och köpa tonvis med skor naturligtvis..

 

  

Av ruby - 20 februari 2011 17:29

Cha cha! Shit, har suttit ett tag nu och checkat in lite olika flyg. Måste ju flyga till Tyskland i sommar och hälsa på kusinen. Fy vad det skiljer i priser asså! RyanAir: 708kr tur&retur. SAS: 3580kr tur&retur. Sen sökte jag på Flygresor.se och då hittade dom ngt bolag, ser inte vilket, för 1381kr tur&retur. Det var inte såå farligt men ja, det e ju inge snack om saket vilket bolag man väljer i slutändan.. Snälla nån, lite pengar vill man väl ha kvar och ha kul för!

 

Men detta blir kul! Oooh yes! Nu e det mat här hos svärisarna. Kalle står vid spisen och har mixtrat ihop en flygande jacob! MUMS! Han kan det där vettö :)

 

  

 

Av ruby - 20 februari 2011 09:07

Cha cha! I vanlig ordning: min blogg är lösenskyddad i vanliga fall.. Mejla rruuby@hotmail.com och skriv att det e du och att du vill ha lösen :-) Nu ska jag dricka kaffe och åta sockerkringla med älskling!

Av ruby - 19 februari 2011 20:26

Kan ngn påminna mig VARFÖR jag tittar på det här varje lördag? För jag minns inte..

Värdelöst värdelöst värdelöst! Hela tiden..


  


Och vad hände här lixom? Brolle goes schlager.. jag kräks! Omanliga människa!


  



Näää, jag vet redan nu efter att ha sett 4 artister att The Playtones är dom bästa ikväll. Det var ju inte direkt den bästa rockabilly låten man hört, men tillräckligt för att få fötterna att trampa i takt. Eurovision 2009; Copycat. Den går fortfarande het på somrarna. Underbar låt :)

 

Ovido - Quiz & Flashcards