Ruby

Alla inlägg under februari 2011

Av ruby - 2 februari 2011 10:34

Dag 1 – En bild på mig + 10 fakta om mig.
Dag 2 – En person jag vill träffa just nu.
Dag 3 – Min favorit årstid och varför.
Dag 4 – Vem saknar du.
Dag 5 – Någonting jag vill ha mer än nåt annat just nu.
Dag 6 – Typ av killar jag faller för.
Dag 7 – Vad jag skulle göra om jag fick 1 miljon.
Dag 8 – En dålig vana jag önskar att jag inte hade.
Dag 9 – Bild på mig och min bästa vän.
Dag 10 – En bild på mig idag och vad jag hade på mig.
Dag 11 – Någonting jag oroar mig för.
Dag 12 – En bild på ett ställe jag vart på.
Dag 13 – Mitt drömbröllop.
Dag 14 – En bild på mig själv för ett år sen.
Dag 15 – Någonting jag ångrar.
Dag 16 – Innehållet i min väska.
Dag 17 – En person jag vill byta liv med för en dag – och varför.
Dag 18 – Vad skulle jag inte kunna leva utan + leva utan.
Dag 19 – En bild på det jag köpte senast.
Dag 20 – Min favorit film.
Dag 21 – En bild på mig själv som är tagen utav någon annan.
Dag 22 – Min reaktion när jag ser mig själv i spegeln.
Dag 23 – En låt som får mig att gråta.
Dag 24 – Mitt favoritprogram – och varför.
Dag 25 – Min favorithögtid.

Av ruby - 1 februari 2011 22:47

Gokväller. Nu är pyjamasen på, godnatt samtalet till habibi är gjort, håret är insmort i nattskyddet, tänderna är borstade, ansiktet är insmetat med Nivea´s nattkräm så nu blir det spikmattan ett bra tag och en sväng till Högländerna och Fraser´s Ridge.

 

Jag måste läsa som en tok nu för mamma är och gnager mig i hälarna hela tiden :) hehe. Samtidigt läser jag långsamt för att jag vill inte att det ska ta slut. Jag vill inte lämna skottland. Jag vill inte lämna jamie. fan!

 

Böckerna har varit en del av livet nu i många år. Vad ska jag göra nu när det tar slut.. fan fan fan!!

 

Kanske ska läsa om hela serien.

Så bra är det.

Lätt!

 

G´night!

 

  

 

  

Av ruby - 1 februari 2011 13:42

Mina nya pärlor till sommaren.


  


  


  

it´s all vintage baby

Av ruby - 1 februari 2011 13:30

Haha, alltså våran hund är en sådan mammagris. Det är typ två meter snö i kentas hundgårdar, så när johan kommer hem till helgen ska vi skotta av dom så att benke kan börja vara där lite. Men tills dess får man kompromissa lite.. Tog spårlinan och knöt fast honom ute på gårdsplanen. Men inte fan var han nöjd. Stod bara och tittade efter mig och jag hörde hur han pep.. Haha! Men han fick stå där i nån timme nu och få massa frisk luft när jag städade, tillslut slutade han pipa.

Han ska få börja stå nån timme om dagen i hundgården nu när det e från nollan till plusgrader, även om det är lite snö. Så att han vänjer sig. Vänjer tassarna. För när det är plus är det ingen fara.. Men man får ta det lugnt eftersom han aldrig har varit i hundgården på vintern, så är han inte van. Men sen hela våren, hela sommaren och en bit in på hösten ska han stå och då kommer han få helt annan päls och tassarna kommer klara av mkt mer :)


  

Av ruby - 1 februari 2011 10:29

Morsning! Lite frulle i magen och kaffe så e jag redo för dagen sen. Skulle egentligen ha åkt in till Hudiksvall idag och fikat med Jone, men det vart inte så för det kom lite viktigare saker ivägen :) Så på måndag ist när jag har lite ärenden där så tar vi en fika och snackar om fotograferingen, så himlans kul! Han älskar ju att ta svart/vita gamla kort, så det e perfekt för en rockabilly brutta som mig :)

 

Annars så är det såådant trist väder idag, alldeles grått. Men det e varmt ute och det e skönt. Blir en långis med Kenta sen, tänkte ta med spårlinan så kanske vi hittar lite älg eller lodjursspår här i tanneskogarna.

 

  

 

  

as viktigt att äta som tjej - järn.

Ovido - Quiz & Flashcards