Ruby

Alla inlägg under februari 2011

Av ruby - 11 februari 2011 11:35

Men nu börjar renoveringen i hallen lida mot sitt slut. Nu ska det bara bytas golv, lägga in golvärme och trappen som oxå ska bli svart men i mer slitbart material. Annars är den faktiskt mer eller mindra klar. Nästa projekt är köket som oxå ska bli vitt, sedan vardagsrummet och tillsist gästrummet som OCKSÅ är målat i en hemsk orange. Jag fattar inte vad dom tänkte med när dom ville ha orange överallt, huset var ju inte direkt attraktivt! Lite färg kan verkligen förändra.


  


  



  


  



  


  

Av ruby - 11 februari 2011 11:21

Godagens alla. Underbart att få vakna upp utan busväder och strålande sol ist :) Fy tusan vad det snöade och blåste igår. När jag skulle släppa ut Kenta i morse kom han nästan inte ut, för det hade drivit in här på altanen. Men nu e det ett minne blott och det tackar i för. Snart är det lång prommis med mitt lilla gull, i solen.

 

Men först ska jag ligga kvar här på sängen ett tag och njuta. Njuta av kaffet och den näst bästa tidningen som dimper ner i min brevlåda titt som tätt, Kicks. Åh vad mkt bra jag ska handla på mig nu. Jag älskar smink och hudvårdprodukter!

 

 

 

    

Av ruby - 9 februari 2011 18:57

Lite av våran nya hall :) Det är bara den svarta hatthyllan, svarta nyckelskåpet och den stora svarta spegeln som inte är på plats.. Dom kommer upp ikväll när pälski kommer hem :) Annars är detta som ett helt nytt rum, unbeliveble!

 

Så här såg det ut innan, dock med nerplockade saker:


  


  


Nu ser det ut så här, bara ngr saker som fattas:

 

   

 

   

 

   

 

   

 

   

 

   

 

     

 

 



Av ruby - 9 februari 2011 16:57

Asså, kolla in sötlurvisen jag hittade uppe vid trappan när jag var nere. Han ska alltid spana på matte så man inte tappar bort henne ♥ Stora tassarna!


 


  


     

Av ruby - 9 februari 2011 15:42

Jag vet att jag har lovat att lägga ut lite bilder på hallen, men just nu tvättar jag, lagar mat, dammsuger upp slipdamm, målar alla grejer, går ut med kenta och skurar golv.. samtidigt typ! Men jag lägger ut lite mer bilder på hallen efter maten, promise. Men här kommer iaf två före & efterbilder så ni får se lite iaf! :)

 

  

 

    

Av ruby - 9 februari 2011 11:47

Jag är väl den sista som ska behöva förklara vilken årstid som är min favorit. Alla som känner mig och ni som vet vem jag är VET att jag är depprimerad större delen av året så länge det är kyla, men är som ett barn på speed när det är sommar. Haha! Typ så. Bästa förklaringen jag hade. Inget snack om saken. Född mitt i sommaren. Vill leva i konstant sommar. Vill vara tillsammans med sommaren. Året om. Hela tiden. Hatar vintern. Från djupet av mitt hjärta. Jag är ett sommabarn. Punkt slut.

 alltid med vänner

 

  

 

  

 

  


  


  


  


  


Av ruby - 9 februari 2011 11:23

Godmorgon. Underbart väder idag igen, jag blir så glad när jag vaknar och märker att solen lyser. Sovmorgon på det är ju så himlans härligt :) Älskling är iväg på jobb men kanske kommer hem idag ist för i morgon. Det gillar vi! Härligt som tusan att han fick vara på hemmaplan och jobba den här veckan ♥

 

Inatt drömde jag massa skumt, bara för att jag och morsan pratade om två personer igår. Aaah, du vet vilka jag menar morsan. Två finfina tjejer.. Haha!

Så ja, jag drömde att den enes respektive var efter mig och smsade att jag var ett miffo (haha) men sedan skulle ha tillbaka mig.. Ohmy! Jag skrattade gott när jag vaknade och tänkte; Sådan romeo ger man väl inget för.

 Eller kanske till och med låten;  Eva Eastwood & The Major Keys – Vårt Liv I Repris

 

Annars måste jag nog gå ner och sätta igång pannan.. Det var lite halvkyligt här hemma nu. Endå e det plus ute.. Nackdelen med hus! Men snart blir det ny panna från 06 och två acctankar till, det kommer bli superb. Slippa det eviga konkandet..


  

Av ruby - 8 februari 2011 22:25

Usch vad dålig jag har vart på att blogga, för jag tycker faktiskt att det e kul.. Men ja, när Johan är hemma finns det ju inte ngn tid alls över och det e väl inte så konstigt :) Älskar ju att vara med min sambo.. Sen har jag jobbat som en galning, kom hem för ett tag sedan, nu är jag alldeles slut..

Men i morgon blir det många uppdateringar, måste visa hallen oxå :)

Funderar på om jag ska gå tillbaka till blogg.se :/ Jag saknar faktiskt den sidan. Vi får se. Kanske, kanske inte.

Nu, sängen och fet knoppa!


  

Ovido - Quiz & Flashcards