Ruby

Alla inlägg under februari 2011

Av ruby - 14 februari 2011 12:48

Nu blir det en awesome prommenad med Kenta i det fina vädret och massor av Nabiha i lurarna. Älskling ska springa runt tjärnen och jag funderar faktiskt på att haka på med Kenta. Hurtbullarna i tanne :) Eller kanske åka spark efter, ha ha!


Nabiha – The Enemy


  

Av ruby - 14 februari 2011 11:08

Godagens. Alla hjärtansdag idag, myspys. Vart väckt av älsklingen med kaffe på sängen och nygräddade vofflor, mums. Fick även en blöt godmorgon puss av Kenta som tyckte det var mkt obehagligt att vara i sovrummet, där får han aldrig vara och det vet han. Så därför tog det ett tag innan Johan fick in honom snabbt för att pussa mig, mina gookillar! ♥

 

Igår kom tre gamla goda vänner över som det var många år sedan jag träffade: Kikki, Johan och Jennie. Alla gamla högstadie vänner som än idag är mina mkt goda vänner. Så himla trevligt! Johan och kikki hade med sig sin senaste familjemedlem, Alice. Men guuud! Vi som tyckte att Kenta var stor och klumpig och lät som en älg när han springer.. Vi får nog tänka om! Alice är nämligen en 6 månaders Grand Danois och ett snäpp högre än Kenta. Ohmy, hur dom såg ut när dom busade, vi skratta så vi höll på att dö. Hon gjorde helt slut på gammelfarbror Kenta. Så nu har Kenta två flickvänner, inte dåligt ;)

 

puss på dig alice

  


  


Av ruby - 13 februari 2011 10:50

Snälla killar

 

som min älskling

  

Av ruby - 12 februari 2011 10:58

   Hår, hud och nagel tabletter så att min utväxt försvinner.

 

Ååh, jag kan bli tokig på mitt hår! Vad har ni gett mig för hårgener egentligen mami och papi? Mitt hår växer i total snigelfart och det har tagit mig över ett år för utväxten att komma ner till hälften, ha ha! Idagens läge ser jag bara mupp ut i håret, hälften e min riktiga och andra hälften e blond..

 

Så ja, nu e det dags att börja äta hårprotein och lite andra tabletter för att få igång håret, så att jag kan bli ordentligt blond till sommaren..

Då håller jag mig blond, livet ut fan!

 

VÄX FÖR FAN!

 

Så här ser jag faktiskt ut i håret, på riktigt. Samma färger, exakt.

  

 

 

Av ruby - 12 februari 2011 10:29

Godmorning! Asså jag har suttit och kikat lite på tradera och på lite amerikanska ställen som säljer rockabilly klänningar.. Jag har kommit fram till att dom alltid e aaaaaaascoola och snygga, men att dom ibland kan vara dyra och att jag vill ha ngt eget!

 

Så nu ska jag fanimej dra tummen ur röven och göra ngt åt saken, antagligen lämna in symaskinen på en verkstad eller så kastar jag den i tjärnen och köper en ny, det kan nästan vara billigare än att laga. Så fort den är i bruk (och det e vääääldigt snart) så ska jag sy mina egna 50tals klänningar. Jag vet av en hemlig tygaffär som har såååå mkt fina rockabilly tyger och massa från 40-talet och uppåt. Ååh, tänk att vara HELT ensam om dom.. Dessutom sytt dom själva! Gud vad jag e bra!

 

Nu har jag satt mig själv i eld och lågor, här ska sys.

 

  

 

Av ruby - 11 februari 2011 19:38

Vet ni vad jag verkligen älskar? Att jag är en utav dom få som verkligen KAN gå i högklackade skor. Då mernar jag HÖGklackat! Jag är ganska stolt. Man ser ofta kissfjortisar som staplar på böjda, vingliga ben med höga skor de inte klarar av. Men serrö, det e ingen match för Ruby, för konsten är att lära sig knepen att gå riktigt. Eftersom jag kan det, så har jag hittat en skogömma. Perfekta skor. Ska nog göra som huvudet säger och klicka hem en eller två till sommarens femtiotals plagg.

        

   

   

   

   

   

     

Av ruby - 11 februari 2011 17:04

Jag saknar två människor.

 

Min morfar som lämnade oss alldeles för tidigt. Trots att jag var liten när han gick bort finns det dagar jag kommer ihåg. Sista dagen jag såg honom var när vi hämtade upp honom utanför sjukhuset.. Han bar med sig en sådan där syrgastub. En eller två dagar senare gick han bort ♥

 

Min älskade, älskade vän Kenneth. Tackvare en missbrukande mamma föddes Kenta med ett hjärtfel, men fick rätt medicin när han hamnade på fosterhem och kom till en underbar familj i Strömsbruk. Samma dag han dog åkte vi bussen till skolan, som varje morgon. Han var ovanligt glad. På strålande humör. Idag har jag fått veta att man oftast är det, när man vet att ngt ska hända en. När man undermedvetet vet. I juni -02, 17 år gammal dog han i armarna på en gemensam vän till oss ♥

 

  

Ovido - Quiz & Flashcards