Ruby

Alla inlägg under februari 2011

Av ruby - 19 februari 2011 17:04

Cha cha. Mammas kyckling-mangchutneygryta står på puttring, kladdkake muffisarna är på svalning och jag har hämtat upp en kall pilsner ur matkällaren. Vilken lördag! Ikväll ska jag tvinga älskling att titta på melodifestivalen med mig och mysa på. Kanske Ante tittar förbi, det var ett tag sen han var här :) Och..! Det är fortfarande ljust ute.. Unbeliveble! För två månader sedan var det bäcksvart halv tre på dagen.. Nu är himlen fortfarande blå och i horisonten är molnen rosa. Underbart! Vilken lördag som sagt.. Prost!!

 

  

 

  

Av ruby - 19 februari 2011 14:04

Godag alla. Solen lyser och himlen är blå här i Tanne idag.. Dock så e det ju inte DIREKT behagligt att gå utanför dörren. Nu är det rätt skapligt, bara -12 minus.. Tidigare var det -21 minus.. Då var det kallt här inne. Men pannan är igång sen tidigt i morse och smalspisen i köket brinner för fullt, så skööönt! Köket är så varmt och mysigt och en kopp kaffe gjorde susen. Kenta ligger framför spisen på sin pläd och sussar sött i värmen :)

Vi skulle egentligen ha vart bort till Ilsbo i morse och anglat och skjutit lerduvor med Mange & Petra. Men jag sa att är det över 15 minus så stannar jag hemma. Det var -25 imorse.. Haha! Jag är tillräckligt frussen endå tack.

Älsk åkte precis bort till gnarp och jag ska baka tänkte jag. Massa gott att frysa in så man kan bjuda på ngt nångång ist för att dom som kommer ska behöva ta med dig fikabröd, ha ha! Så nu blir det storbak, först ut e muffins i mina söta muffinsformar.


  


  

Av ruby - 18 februari 2011 15:54

Godagens.. Detta blir inte långvarigt, är så jädrans trött. Har varit uppe tidigt och flängt omkring med en massa olika människor, dock underbart roliga människor (som bosse t.ex, haha) som har fått mig att skratta så jag e alldeles slut.. Alldeles mör i huvet!

 

Han med att träffa Gillsan idag oxå, trots att det bara vart en halvtimme <3 Hittade min PERFEKTA bikini idag på H&M, det var det sista stället jag trodde jag skulle hitta DET perfekta på, men tjing så fel jag hade. Har även en likadan i varukorgen på Nelly som ligger och väntar, fast i marinblått.. Men magkänslan sa mig att vänta, jag löd, jag lyder alltid min mage och se.. Jag hittade en nästan likadan, om inte snyggare 300 (!!!!) kr billigare.. (skamligt att ta nästan 400 kr för en jävla tygremsa över brösten). Så på fredag när lönen kommer måste jag in och handla den, plus lite awesome snygga linnen, i sailor/dödskalle/amerikanskt motiv på Carlings jag har paxat!

 

Nu väntar jag bara på att älsk ska komma hem från jobbet så ska vi till klockis ett tag och hälsa på!

 

Det blir mer inlägg i sinnom tid, ska bara hitta tid och ork mitt i livet.

 

  

Av ruby - 16 februari 2011 11:42

Jag börjar bli ordentligt less på den här snön.

Ordentligt var ordet.

 

Ordentligt irriterad är jag idag..

 

  


Av ruby - 15 februari 2011 12:44

Godag! Åååh.. jag är helt färdig som artist! My my my.. Jag har åkt spark 9km idag fram & tillbaka, upp & nedför i -19,5 minus. Mina tårar frös till is. Never again!!!!

Men ja, jag slutar aldrig att impa på mig själv iaf, kanske därför jag ser ut som jag gör. Namnam ;) Har gjort mig en stor kopp varm chocklad och ska hoppa snabbt i duschen och sen lägga mig på soffan ett tag och inte röra en enda muskel. Imorgon kommer mina ben att vara helt off känner jag. Tvi!

 

Adjö för fan.

 

  

Av ruby - 15 februari 2011 01:32

Hej mitt i natten. Gud, jag kn inte sova, vet fan inte varför.. Det är väl bara för att jag ska upp och jobba i morgon, kl 7. Jag ska åka spark till jobbet, i 20 minus. Kanske därför jag har svårt att sova för att jag ligger och tänker på att jag inte tar mig till jobbet på ngt annat sätt för att alla andra alternativ är ur funktion. åååh!

 

Det här med Facebook är rätt bra har jag kommit fram till..

Jag hittade precis min kusin Daniela i tyskland. Bara så där. Helt stört!

Kanske därför jag inte kan sova, jag är kanske för upprymd.

 

Nä, nu ska jag göra ett sovförsök så jag inte somnar på jobbet i morgon!

 

David Guetta – Who's That Chick ? (Feat. Rihanna)

Av ruby - 14 februari 2011 13:50

Åh vilken underbar dag! Idag firar jag och älskling två år och ett år som förlovade! Tiden har verkligen bara rusat iväg ♥ Två helt underbara år med såå mkt skratt och glädje. Ikväll går vi ut på Texas där vi har bokat bord och äter god mat. Helt fantastikt underbart.

 

Åh vad jag älskar dig Jonteponken ♥♥♥

 

  

Ovido - Quiz & Flashcards