Ruby

Alla inlägg under november 2010

Av ruby - 16 november 2010 14:49

Tisdag idag = DESPERATE HOUSEWIFES!


  


  

Av ruby - 16 november 2010 14:47

Det är ingen snö kvar här hemma i sthlm. Bengan är nog lite ledsen över det!


  


  

Av ruby - 16 november 2010 10:43

Godmorgen! Jag tänkte faktiskt börja med en insändarefrån våran lokaltidning här i Västerort. Det var verkligen som om jag hade skrivit den själv, så bra var det. Den handlar om våran monarki.


Monarki har ingen funktion.

"Sen hundratals år har vi styrts av en monarki. Med åren har kungens makt minskat i samma takt som hans samhälliga relevans. Det är ett system anpassat för 1500-talet, låt oss leva i 2000-talet. Enligt mig bör vi avskaffa monarkin, det är bara ett tomt skal av ett gammal diktatoriskt system och fyller ingen funktion alls. Kungen och hovet kostar miljoner kr per år och det enda han är kvalificerad för är att vinka och klippa band. Av den enkla anledningen att nackdelarna överväger fördelarna så bör vi avskaffa det och avliva det gamla husdjur som är vårat monarkiska system".


Jag kunde inte ha sagt det bättre själv.

Vad tycker du?

Av ruby - 15 november 2010 22:15

Just nu gör jag ngt jag aldrig har gjort förut, men som faktiskt fick mig på OTROLIGT bra humör. Jag skriver en liten lista med saker jag skall göra till nästa år, man skulle kunna säga att det är personliga mål. Väldigt roliga mål. Inte ngt sånt där tråkigt tjaffs om att sluta äta godis och sånt skit. Nej fan, här är det roliga saker. Ju-jutsun är faktist återinräknad efter ngr års frånvaro.


FAN VAD KUL!

Tackvare det jag och älskling ska göra här innom en månad, så här man fått massa roliga ideér och målsättningar. Jag älskar det!


  

R

Av ruby - 15 november 2010 21:08

it´s just me

 

  

 

  

Av ruby - 15 november 2010 20:55

Ååååh, snart så måste jag tatta mig igen. Ska fasiken ringa Mange så han får ta tag i mina fötter här efter jul! Nu var det längesedan jag gjorde ngt.. Senaste var svalorna, i April! (dom är inte olika stora, den ena ser mer lång ut än den andra, men det är bara bilden som gör det så, ha ha).


  

Av ruby - 15 november 2010 20:45

Cha! Idag har jag verkligen inte haft tid att sitta här. Det har varit så mkt på schemat så jag trodde at jag skule smälla av där ett tag! Nu börjar allt arta sig iaf, WE LIKE! Det börjar synas att vi är på väg.


  


  

Av ruby - 14 november 2010 16:00

Idag fyller min svärmor år, så hon har önskat sig plankstek. Min svärfarsa, han kan ju det där med att laga mat han! Ujuj.. Plankstek och en kall pilsner, sen blir det sthlm ikväll. Hem och börja dona lite, *hemligt*.


  


  


  


  

Ovido - Quiz & Flashcards