Ruby

Alla inlägg under november 2010

Av ruby - 18 november 2010 10:22

Mmmm, lite lovemusic!

Jag har alltid varit ett huuuuge fan av Kid Rock. Jag älskar honom, det har jag gjort sedan jag var fjortis! Det är nog det där heta Cowboy - Nashville - jaga kossor med lasso - varva med en iskall öl framför en brasa och sjunga country - stuket han har som gör mig helt galen i hans musik. Nu har han äntligen kommit ut med sitt nya album - Born Free och det har nötts konstant på Spottan.



Kid Rock – Rock Bottom Blues


Kid Rock – Born Free


Kid Rock – Slow My Roll



Bara lite smått utplock.





Av ruby - 18 november 2010 10:07

Morsning alla! Fiiiiifan hur det ser ut här hemma. Det är som ett bombnedslag, men vad gör det egentligen?! INGET! För det för ju ngt gott med sig. Jag och älsklingen höll på att dona här till sent på kvällen igår, varvat med Efterlyst, därav lite segt på bloggfronten! Ååh, vi är så lyckliga! Nu hoppas vi bara på att det inte blir så mkt nästa helg, hoppas hoppas!

 

Nu är det frulle tajm, kaffe och soffläge ett tag!


  

Av ruby - 17 november 2010 14:14

CIA meddelar att man gripit några av Bin Ladens släktingar.
De personer som nu sitter i förvar är Usamas mor, Marme Laden, och de två bröderna Choko Laden och Remou Laden.
I lördags greps även hans syster Pina co Laden.
Nu spanar man efter hans kusin Sal Laden och hans senile farfar, Var va de ja La den...

 

 

 

ha ha ha.

Av ruby - 17 november 2010 11:30

Lite ryggläge nu i soffan med ngt bra tvprogram. Till det ett stort glas mjölk och årets första perpparkakor ♥


  


    

Av ruby - 17 november 2010 10:41

Morn! Fan, pratade precis med City dental.. 3000 spänn jao för att dra ut en jävla visdomstand!!!!! Det var undersökningar hit och undersökningar dit, röntgen och en hel del annat SKIT!


Lite whiskey och en tång så gör jag det fan själv!


  

Av ruby - 16 november 2010 23:07

Gokväll. Tidigare här så upptäckte vi att Aina (snut) stod ute på gatan med blåljusen på. Underligt tänkte vi för att dom hade ställt sig tvärs över vägen, så ingen skulle komma förbi. Jag och kenta stog en kvällsprommis i samma veva för att undersöka saken (så jävla nyfikna), haha. Går förbi och låssas inte titta, kommer längre upp på gatan och där står piketen. JAHA, tänkte jag, nu har nån skjutit ngn igen (inget ovanligt här i förorten). Piketen var tom, för de tre poliserna som var där stod på andra sidan gatan. En kille kommer över till mig och säger att det var avspärrat, för att fabriken längre bort hade larmat om rök. Läbbigt, men det hade tydligen varit falskt alarm.


Det jag nu skulle komma till 1000 ord senare var att polisen tyckte att kenta var såååååååååååå fin! Han var så imponerad av våran vackra, muskulösa, lydiga kille. Man blir bara så stolt när till och med Aina vill hälsa och ge komplimanger.


DET NI!!!


  

Pix

Av ruby - 16 november 2010 17:04

it´s just me


  

Av ruby - 16 november 2010 16:09

Jag hittade en till notis i tidningen nyss som jag kände att jag bara måste få skriva ner, för han har såå rätt i det han säger och jag är själv ägare till en stor hund! Det handlar om "kamphundar" och de som inte ens faller in i den kategorin (som rottisar t.ex) men som endå utsätts för påhopp av OUTBILDADE människor!


----------------------------


Utbilda kamphundsägarna

 

"Jag ser alltfler insändare där folk skriver om de som de kallar "kamphundar" och hur de framställs som något med blodtörst. Vi har idag problem med att fel människor köper hundar av olika raser, som tyvärr ofta är blandraser helt utan stamtavlor, inte sällan köpta på internet. Dessa hundar växer upp med människor som har dom som accessoarer, personer som aldrig borde få äga en hund, oavsett ras! En hund kommer, liksom ett barn, in i denna värld blind. Denna varelse formas av världen den hamnar i. Kommer den till ett kärleksfullt hem fritt från våld och fullt med folk som vill den väl och älskar den så kommer den, likt människor, att i 99 fall av 100 fungera utmärkt i samhället.

 

Gör man det svårt för oseriösa hundägare att skaffa de mer krävande hundarna, men t.ex ngn form av körkort så tror jag att vi har kommit en bra bit på väg. Dessa hundar begår absolut inte flest angrepp (fakta & statistik säger att barnhunden Golden Retriever begår mycket fler angrepp än vad en schäfer eller en rottweiler någonsin gör) men det är de sistnämda som tyvärr får all negativ publicitet i pressen, vilket leder till alla dessa fördomar."

 

-------------------------------



Jag själv som har en stor rottis vet väldigt väl att folk har alla möjliga fördomar. Dock så har vi en sådan snäll och trevlig hund, han spräcker den där hemska fördomsbubblan folk har om dessa blodtörstiga monster, när folk träffar honom. Ist blir de imponerade av att han är en otroligt trevlig och mysig ras. Då är man verkligen en stolt matte, som alla andra dagar! ♥


  

Ovido - Quiz & Flashcards