Ruby

Alla inlägg under december 2010

Av ruby - 23 december 2010 15:05

Det finns ngn som är extra glad över att få bo på landet, han är helt galen!


  


  


  


  


  

Av ruby - 23 december 2010 14:38

Cha cha! Tänkte bara visa lite utav hundgården, den är finurlig :) Det är som två i ett lixom.. Bredvid balkongen finns det två hundgårdar, som faktiskt går till varandra. Under balkongen finns det ett utrymme när det regnar eller snöar som leder in till varje hundgård. De finns även en lucka upp till balkongen med en ramp som gör att kenta kan gå från huset ner till hundgården bara så där, ha ha! I ena gården finns det oxå en lucka som leder ner till ett varmt utrymme i garaget.


Vissa hundar har det bättre än andra.


  


  


  


  

Av ruby - 23 december 2010 10:57

Ett paket med grisöron till matte och husses älskling ♥ Klart han också ska ha julklapp. Den här lägger vi dock inte under granen för då är den öppnad sen när vi inte ser på, ha ha!


  

Av ruby - 23 december 2010 10:47

Morn! Åh jag är så trött.. Har precdis kommit hem från jobbet och tänkte ta mig lite frulle nu och en kopp kaffe. Det är så mysigt när man går in i köket och solen går upp ovanför den lilla tjärnen :)


  


endast kenta är vaken :)


  

Av ruby - 22 december 2010 22:45

G´evening! Nu ska jag släppa ut kenta på gården för lite baja innan en jätte sen kvällsmat, sen ska jag krypa ner i våran stora, varma dubbelsäng och knoppa sten hårt. Upp i morgon och jobba lite sig, så det känns som att en rad i boken och sedan knopp är en utmärkt idé.


Hörs i morgon. later

 

  

Av ruby - 22 december 2010 17:23

Hallu! Ja, eftersom vi inte har haft ngt internet så hare det knappt blivit ngt bloggande eller dylikt.. Idag var jag och älskling upp till Birsta för att handla dom sista julklapparna, det slutade med att vi kom hem med internet och en helt ny HTC Desiré HD telefon till babe, ha ha! Det går undan när vi shoppar :)


Nu finns det internet mm här hemma i vårat hus iaf, så skönt. Man är (vill jag erkänna) väldigt beroende av internet (i största allmänhet egentligen) när man bor så här långt inne i skogen och rakt ute på landet.


Jag har gjort en ny kategori där husbilder och sådant vackert kommer läggas ut, satt ni vet jaaao ;)


  

Av ruby - 20 december 2010 14:14

Tjaa! Ja eftersom vi inte har fått ngt internet än så blir det inte så mkt bloggande :/ Inte mkt internet alls, ha ha! Men svärfar kom över med sin dator nu så att jag iaf kunde göra lite ärenden. Tänkte slänga in ngt inlägg och passa på nu medan jag har datorn :)


Kalles dator är alldeles för seg, för jag tänkte lägga upp lite bilder.. Men det får komma sen! Tråkigt, men man är en riktig internethora asså :P


  

Av ruby - 16 december 2010 17:30

Jaaaaaa, ÄNTLIGEN! Nu är papprena skriva och jag och min älskling är officiellt husägare, till våran absoluta lilla drömkåk. Den är belägen vid en liten sjö, mitt i Hälsingland. Mitt i lugn och ro, rakt ute på landet!


Ååh, jag är sååå lycklig! Kenta ska äntligen få lämna Sthlm, lämna lägenheten och betongen för ängar, skogar & klart vatten i norrland. Det är han värd, våran älskade hund. Han får en jätte hundgård på husets framsida där han kan spana på människor ifrån.. Dom få människor som bor i närheten :) En riktig lanthund i den friska luften!


Jag och älskling har ett hus tillsammans. Shit vad konstigt det känns. Men så jädrans underbart! Jag är så glad så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Imorgon om vädret tillåter kommer han och Ante ner med flyttbilen och hämtar våra saker och mig. Det är därför jag har spenderat några dagar hos mormor.. Dels för att jag älskar min mormor och dels för att våran säng är nerplockad! :)


Imorgon hoppas jag att vädret tillåter, så jag kan få flytta in i mitt hus!


Här är våran kåk:


  


   


   

från det stora köksfönstret ser man vattnet  <3




Ovido - Quiz & Flashcards