Ruby

Alla inlägg under mars 2011

Av ruby - 23 mars 2011 16:27

Guuuday! Uuuush, idag har varit en hemsk dag! Ush ush ush.. Jag haft HEMSK skallebank, bara för att jag tog sovmorgon till halv nio (!!!!) imorse.. Jag är annars uppe vid halv åtta- åtta. Men imorse var jag sjukt trött och ville bara sova en timme längre, men tjiii fick jag. Hade bara en Panodil, ingen Ipren. Panik!!! Panodilen funkade fan inte, inget annat än iprenen funkar. Hittade tillslut en Ipren i min smink nessecär, jag sprider alltid ut dom. Tack och lov. La mig på soffan med två mackor och en kopp te och vilade lite till en film. Det gjorde inte så mkt för det har bara varit mulet idag och regnat lite.. Men regnet tackar vi för, gärna mer sådant så det smälter..


Ush, sedan blir jag så deppad över ******.. Jag tänker inte säga så mkt men jag drömmer mardrömmar av det för att det aldrig blir klart. Alla gör det, men inte jag. Åååh, så tråkigt. Det känns som om det aldrig kommer bli klart.. Blää!

 

  


Nu ska jag börja laga lite middag till mig och mannen som snart kommer hem. Sedan ta en långis med Benke, måste klura lite. Fundera lite. Göra ngt åt det!

Av ruby - 22 mars 2011 12:23

Godagens! Ujuj, vilken underbar dag asså. Helt fantastisk. Solen lyser på en klarblå himmel och det är så varmt ute så jag kan inte ha på mig jackan ens.. Jag och Kenta har suttit ute och njutit sen nio i morse. Jag har druckigt kaffe, läst lite tidningar och låtit solen värma. Kenta har fått sig en omgång med borsten. Nu när han är i fällnings säsong hjälper jag till lite så det går lite fortare.. Vi får allvarligt dammsuga varenda dag nu när han fäller så mkt, helt otroligt. Han fick sig årets första öronrengöring i förrgår, med special flaskan för han. Ojoj, så fort han såg den smet han undan, ha ha. Mattes!


Helt plötsligt när jag skulle in en sväng så ställde jag termosen på ute bordet, då landar det en fjäril där. Nu är det verkligen vår. Man hör hur det rinner under isen.



Titta vad jag hittade.. Nu börjas det komma upp! ä n t l i g e n


Sen ska jag efterlysa en bok också. Nu när jag snart har namsdag så vill jag bara lägga in en liten önskan.. - Din guide i plantskolan, 169 kr på Adlibris.se :) En trädgårdsbok som jag bara måste ha nu när man bor i hus.


  


  

livsnjutaren ♥

Av ruby - 21 mars 2011 09:39

Guuday! Asså shit, jag vaknade av värsta braket tidigt imorse runt åtta tiden. Fattade inte vad det var, men Kenta var helt ursinnig ute i hallen, skällde och reste ragg. Tittade ut, då var det värsta snöklumpen som hade ramlat ner från taket. Tittade automatiskt på mätaren, 5+ i skuggan. Asssåå awesome att vakna till det! Ligger på sängen och dricker en kopp kaffe nu, hör och ser hur det bara försar vatten från taket. Så jädra härligt, jag blir såå glad. Nu rasar det ännu mer.. Keep on melting.


Dom här dagarna skulle det bli asfint väder och det passar mig som är hemma ngr dagar till. Tänkte ta med mig Kenta och en stol och gå ut och sätta mig snart här i solen med en kopp kaffe. Måste passa på nu innan jag börjar jobba.


  


Idag tänkte jag och hjärtat dra på släpvagnen och åka till Enånger en sväng. Mamma har en supergullig och asball Ciao moped, som jag ska ska få låna. Det är så onödigt att ta bilen till jobbet, 4 km bort. Då puttrar man iväg med ciaoen ist :) Ha ha. Mkt billigare och smartare. Ska även låna med mig mammas symaskin. Nu när lönen dimper ned så skall det handla tyg på ***affären! Fin fina tyger som blir finfina klänningar på mig. Ååh så härligt.  



Så här ser den ut fast blå. Ha ha, så jädra fult.. Packa pakethållaren full med pilsner och dra iväg. Vilken sommar. Wooopwoooop!

Av ruby - 19 mars 2011 14:21

Godagens! Jag och Kenta kom in för ett tag sen från en underbar promenix upp på berget här. Det var oplogat så vi fick pulsa uppförs kanske 4-5 km. Kan säga att det kändes. Kenta, han bara sprang och var så lycklig. Matte blir så glad i hjärtat!

 

Har legat på sängen nu i en timme och läst. Jag är helt uppslukad i boken jag fick av mamma. Ååh så härligt! Ska snart lägga mig, fast med en annan bok som e lite viktigare, men fan så tråkig!!! Men det måste göras.. Lite kaffe och en Ipren först bara, har gräslig huvudvärk. Kanske beror på att jag tog "sovmorgon" imorse, till halv tio. Ha ha! Jag kan inte sova längre.. Jag är trött vid nio-tio tiden på kvällarna, sen sover jag bara till åtta-halv nio. Vaknar lixom av mig själv, utvilad och det är så skönt. Skönt att ha ordentlig dygnsryttm. Fattar inte människor som sover till elva-tolv på dagarna när dom e lediga. Dagen e ju förstörd då!  Ush..

 

Nu ska jag vänta på hjärtat som är på väg hem från jobb, sen kanske till Hudik och hämta Passaten, säga hej till pappa och Bodil plus hämta massa smink som Bodil hade till mig. Bodils dotter jobbar på Viva La Diva i Sthlm, så jag får alltid stora påsar med smink från henne, senaste modet som inte kommit ut i affären och så :) VLD e ett rätt dyrt märke.

 

  

Av ruby - 19 mars 2011 11:09

Här kommer lite skyssta bilder från mammas fantastiska gästrum/50-talsrum  :)

 

  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

  

 

   

 

     

 

 

Av ruby - 18 mars 2011 14:51

Cha cha! Äntligen hemma efter resor fram och tillbaka. Ska keka lite nybakad blåbärspaj som jag slängde ihop till mig och hjärtat nyss. Lägger in lite bilder från mamsen sen senare, vi ska snart storstäda huset. Kan behövas. Later.

 

  

Av ruby - 17 mars 2011 22:08

Jajjamän.. Det gode livet! Livet är faktiskt mkt bra när jag e här i enånger hos mamma. Jag har alltid trivts här, nästan lite för bra. Men en sak är säker.. Jag älskar det här stora huset, dess innehåll och enånger <3 Just nu ligger jag nerbäddad i cocacola lakanen här uppe i gästrummet.. Som även mamma har inrett till ett riktigt skysst femtiotals rum. Fullt med saker ifrån en svunnen tid :-) Bilder kommer imorgon.. Har inte riktigt lärt mig hur mam mmsbloggar. Nu ska jag nanna. Helt färdig! Ringa älskling först bara..

Ovido - Quiz & Flashcards