Ruby

Alla inlägg under mars 2011

Av ruby - 17 mars 2011 11:03

Godagens! Men hallå, vart är solen? :( Bergsjö är alldeles grått och trist.. Men det droppar från hustaket, det är bra! Men solen då?

 

Ska snart sätta lite fart här. Packa en liten väska och sedan ta en prommis med bengt. Dusha och fixa mig. Stackars babe blir gräsänkling, han och bengan. Ha ha! Ska straxt bege mig mot Enånger tills imorgon. Där bor dom här fina damerna:


  


  


  

Av ruby - 16 mars 2011 20:51

Alltså, vad less jag blir. Nästan alla mina jeans är förstora :( Mina favisar sitter bra i fem minuter, sen blir dom alldeles förstora och jag måste ha med mig skärp. Alla mina byxor bara hänger. Jag fattar det inte.. Visst att jag har blivit slankare, men jag menar.. Alla byxor? :( Varför kunde inte fötterna pendlat lite så jag kunde lägga pengarna på nya skor ist för nya byxor? Det hade vart mkt roligare :)

 

Nu måste svärmor hjälpa mig och sy in dom flesta. För ett e säkert, jag går ju inte upp. Jag går snarare ner ennu mer till sommaren när jag börjar springa igen och träna. Helt otroligt.. Mellan 61-64 ligger jag, exakt tänker jag inte avslöja. But anyhow, jag älskar min kropp. Så slank och fin.

 

Ett av mina favoritpar, mina midjehöga, dom är som en säck potatis nu och måste verkligen sys in :/


  

Av ruby - 16 mars 2011 20:40

Gokväll! Jag är alldeles stållig i huvudet & trött efter all luft och sol jag har fått idag! Igår var jag nere och pumpade Elsa (min cykel) och när älskling skulle åka i morse kom han in och berättad att hon hade punka igen :/ Uuh! Jag som hade tänkte CYKLA in till byn. Ist gick jag in. Ingen match egentligen, det är bara en 4-5 km in. Det gick ganska snabbt. Solen sken. Jag han till och med in på korren för att köpa med mig lite kaffe. Vilken otrolig hurtbulle man är och jag sover som en klubbad säl på nätterna när jag har varit ute och fått i mig luft och d-vitamin. Underbart!

 

Åkte in en sväng till Hudik. Gick lite ärenden. Fickade med Norre, som vanligt, träffade mamma, fick en bok som jag är helt uppslukad i. Jag älskar kärleksböcker! Har redan läst 100 sidor, då låg jag bara en timme när jag kom hem.

 

  

 

Nu på kvällskvisten har jag och hjärtat vart nere i garaget och donat. Han har skruvat lite på Sally (mustangen), pillat och donat. Jag har skruvat och pillat på Elsa. Lagat pyspunka, smörjt kedjan och fixat plingklockan. Vilken tjej :) Nu jävlar är hon back in black Elsa. Nu kan vi glida på byn igen, jag och min Ratbike.

 

Imorgon ska jag på S och dona med lite papper, sen sticker jag till Enånger och kramas lite med mamma. Allt för längesen nu. Senast idag. Ha ha!

 

  

Av ruby - 15 mars 2011 10:27

Att min utväxt inte ska hinna växa ut så jag kan blondera mig i sommar.


  

Av ruby - 15 mars 2011 09:52

Morsning! Läste i min gamla blogg (som jag har kvar för nostalgins skull) att precis idag, för ett år sedan var det vår hemma i sthlm. Då hade nästan all snö smält bort och jag hade tagit fram alla tunna vårskor. Tjusningen med Sthlm. Här tar allt alltid en sådan lång tid på sig.. Precis som norrlänningarna själv.

 

  

 

Jag tycker det e oerhört kul att jag har sparat gamla bloggen.. Alltid kul att titta vad man gjorde samma dag fast för ett eller två år sedan. Hur man har förändrats och så. Men nu vill jag verkligen att snön ska smälta bort. Men det känns som om det är hundra år tills allt e borta.. Jag funtade på alla stora snöhögar och snövallar här omkring, när fan ska dom smälta bort då? I oktober? Hur fan kommer våran gräsmatta att se ut egentligen, ha ha.

 

När jag endå gnäller så kan jag fortsätta gnälla. Tänkte ta mig ut i morse och sätta mig i solen igen med Kenta. Gick lite ignorant förbi mätaren utan att titta och skulle släppa ut Kenta på hans morgonbestyr. Kommer ut och näshåren fryser till is. Det blir till att dricka kaffe innomhus idag och ge sig ut på prommenad med kenta ist.

Av ruby - 14 mars 2011 22:48

Gokväll. Nu är jag trött i huvet. Men det känns bra, trött på ett bra vis. Det är nog solens strålar och den underbara luften jag fick idag som gör det. Det ska vara vackert väder hela veckan, tur för mig att jag är ledig hela den här veckan och kan ta tillvara på dagarna. Utan dåligt samvete. Jag kan sitta på min stol därute med Kenta och bara njuta av livet. Utan dåligt samvete. Jag älskar det. Jag älskar hur solen värmer mitt vinter trötta/slitna ansikte och tinar upp sommarbarnet.

 

Nu är det sängen med älskade hjärtat och våran nya luftrenare som han har hämtat. Hur fan ska jag kunna sova nu när det står en svart apparat i hörnet och brummar?! Hur tänkte han här mitt hjärta?!

 

  

kenta - sommaren i norrland 2010

Av ruby - 14 mars 2011 19:26

För ngn dag sedan tittade jag och hjärtat på filmen Oceans. Ngn som sett den? En helt fantastisk film om livet, mestadels under vattnet. Filmen har tagit 6 år att göra och är en av dom dyraste filmerna som gjorts.

Men!! I ngr scener fick man följa med när dom slaktar haj. Instinktivt tänker jag på "The cave" i japan där man slaktar delfiner. Vackra, försvarslösa djur. Många har försökt rädda dom, men utan påverkan. Men vet ni vad...

.. straffet kom som en tsunami.

 

  

Ovido - Quiz & Flashcards